hirdetés
2024. március. 29., péntek - Auguszta.
hirdetés

Számíthatunk-e dr. Netre?

Mekkora ma az internet szerepe a gyógyításban? Erre a kérdésre keresi a választ a kutatás, melyről a portfolio.hu közöl cikket.  

A hírportálok, életmód, sport és gazdasági tematikus portálok mellett a hiteles orvosi információk iránti igényre alapozva csendben felnőtt egy önálló tematikus portáltípus, az egészségportáloké. A szakmai háttérrel is rendelkező egészségportálokat jelenleg havi 1,8-1,9 millió internetező látogatja havonta, a legnagyobb site-okat külön-külön is több mint egymillióan keresik fel havonta (sokan egyszerre több weboldalról is tájékozódnak), napi szinten pedig több mint százezren fordulnak meg ezeken az oldalakon – olvasható a portfolio.hu-n.

Az interneten legtöbben akkor tájékozódnak, ha valamilyen szokatlan tünetet, panaszt vélünk felfedezni magukon, illetve amikor a kivizsgálás utáni lelet értelmezéséhez keresünk segítséget – derül ki a Szinapszis Kft. friss, az egészségügyi információszerzésről készített online kutatásából. A portfolio által közölt kutatás tapasztalatai szerint: 

  • Internetes egészségportálon is tájékozódik - 83%
  • Az internetről tájékozódik a leletek megismerése után - 53%
  • Az internetről tájékozódik a tünetek jelentkezése után - 50 %

A szakosodott egészségportálokat az internetezők is megkülönböztetik az életmód oldalaktól. Az idézett kutatás szerint az egészségportálok esetében kétszer annyian bíznak az olvasottak hitelességében, mint ahányan kételkednek benne, míg az életmód magazinoknál az arány épp fordított – derül ki a felmérésből.

Üdvözlendő, hogy változatlanul az orvosi tanácsban bízunk a leginkább (77-81%), ugyanakkor legkevésbé a családtagok, ismerősök véleményére, az újságokban, magazinokban, illetve a szórólapokon, plakátokon látottakra adunk legkevésbé. A nagyobb egészségportálokat 70% fölötti mértékben tartjuk hitelesnek, elsősorban akkor, ha aktív orvosi közreműködéssel készül a tartalma. 

A kutatás további részlteiért kattntson a portfolio.hu-ra. 

 

 

 

(forrás: Portfolio)
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés