A táplálkozás kulcsfontosságú terület lehet a korai beavatkozásban, és a rendszeres testmozgás, valamint a szívbarát étrend hosszú távon javíthatja a perimenopauzális nők kardiovaszkuláris állapotát.
A magyar lakosság szoláriumhasználata továbbra is jóval az európai átlag feletti, miközben az onkodermatológiai diagnosztikában a hangsúly a tömeges szűrésről a tudatos önvizsgálatra tolódik át – derült ki a Magyar Dermatológiai Társulat (MDT) sajtótájékoztatóján.
Azoknál az embereknél, akik naponta átlagosan kilenc vagy annál több adag ultrafeldolgozott élelmiszert fogyasztanak, 67 százalékkal nagyobb eséllyel alakul ki súlyos kardiovaszkuláris esemény, mint azoknál, akik mindössze egy adagot.
A University of Newcastle kutatóiausztrál felnőttek körében vizsgálták az élő mikroorganizmusokat tartalmazó élelmiszerek fogyasztását és annak lehetséges egészségi hatásait.
Szomorú tény, hogy az időskorúak leggyakrabban demencia miatt szorulnak a családtagjaik segítségére. Az egészségügyi szakemberek szerepe sokrétű: a demencia megelőzése, szűrése és az érintettekkel való terápiás együttműködés mellett fontos a betegek és hozzátartozóik edukációja, támogatása – mind a megelőzést, mind az állapot felismerését, mind pedig annak kezelését illetően.
A Nemzetközi Rákellenes Unió kezdeményezésére minden év február 4-én tartják a Rákellenes Világnapot. Az idei világnapra jelenik meg az Európai Rákellenes Kódex legfrissebb, 5. kiadása.
A Magyar Kardiológusok Társasága szerint a modern, matematikai alapú kockázatbecslés tünetmentes állapotban is képes előrejelezni a következő 10 év kritikus eseményeit.