Page 39 - flipping book használható

Basic HTML Version

A formális intézményi rendszerek mellett minden közösségben – így az orvosi közössé-
gekben is – létezik egy informális belső hálózat, amely döntően befolyásolja a csoport
tagjainak viselkedését, szokásait. Valójában ez a belső rendszer sokkal sokrétűbb és
sokoldalúbb, mint azt elsőre gondolnánk.
A Key Opinion Leader Monitoring (KOLM) során ezt a belső informális hálózatot tárjuk fel
objektív adatok segítségével, meghatározva a közösségre legnagyobb hatást gyakorló
véleményformálókat, pontos képet adva hatáshálójukról. Egy 2005-ös amerikai felmérés
(2005, Verispan) kimutatta, hogy az orvosok 87%-a követi a véleményvezére által javasolt
kezelési iránymutatásokat.
A vizsgálat eredményeképpen az adott orvosközösség tagjairól és magáról a csoport-
ról egy többdimenziós profilt tudunk meghatározni. Ez lehetőséget ad promóciós tervek
kialakítására, így a hálózatkutatás a marketingstratégia alapvető információszolgáltató,
döntéstámogató eszközévé válik.
Új szemszögből: a hálózatkutatásban
rej lő lehetőségek