Page 41 - flipping book használható

Basic HTML Version

Vannak olyan iparági standardok, melyek létjogosultsága nem pusztán a jelenkori raciona-
litásban, sokkal inkább a tradíciókban, a korábbi áttörő eredményekben, a rögzült működési
mechanizmusokban keresendő.
A gyógyszeriparban ilyen axiómává vált az a kereskedelmi modell, mely a 80-as évektől
kezdve egészen napjainkig uralta a hazai és nemzetközi piacokat. Ennek a modellnek
a fókuszában az orvos minél intenzívebb, személyes, termékcentrikus befolyásolása állt
orvoslátogatókon keresztül, melynek eredményeként egyre több és több beteg került az
ún. blockbuster gyógyszerekre.
Mára az iparági szereplőket körülvevő közeg teljesen megváltozott, így célszerű megvizs-
gálni, hogy a meghonosodott modell mellett milyen alternatívák képzelhetők el, illetve hogy
az orvoslátogatásra épülő stratégia számszakilag milyen viszonyban áll a létező alternatí-
vák üzleti mutatóival.
Az előadás azt vizsgálja, hogy az új betegek orvoslátogatókon keresztül történő intenzív
toborzásához képest milyen előnyökkel és hátrányokkal rendelkezik egy olyan stratégia,
mely a betegek megtartására irányul, különös tekintettel arra, hogy a két megközelítés
között milyen különbségek vannak a megtérülési mutatókban.