hirdetés
2024. április. 18., csütörtök - Andrea, Ilma.

A marketingre szükség lehet, akkor is, ha: • valamilyen termék vagy szolgáltatás iránt fel akarjuk kelteni, meg akarjuk teremteni az érdeklődést, az igényt, • a meglévő igényt saját termékünk, tevékenységünk felé akarjuk irányítani.

Kommunikációs folyamatmodell: A kommunikáció tudatos információkibocsátás, amelynek mindig van tárgya – üzenete –, van célja, amit a kibocsátó az üzenettel kíván elérni. A folyamat – kifelé irányuló kommunikáció esetén – kiindulópontja az orvos, aki valamit közölni akar, a befogadó, a célszemély pedig a beteg.  A klasszikus kommunikációs modellt 1948-ban Laswell dolgozta ki.

A szolgáltatások esetében mindig nagy szerepe van az ügyfelekkel való kapcsolattartásnak az igénybevételt követően is.

A szolgáltatási folyamat részének tekintünk minden olyan folyamatelemet, ami hatással lehet a szolgáltatás minőségének megítélésére. (Mennyit kell várakoznunk és milyen körülmények között, mekkora a zsúfoltság, mit lehet helyben elintézni és miért kell máshová menni stb.).