Mérlegen a konyhasó

Amikor a sótlanság előnyös... 

Másfél millió ember iszik arzénnal szennyezett vizet

Az ivóvíz arzénszennyezése 475 település több mint másfél millió lakosát érinti Magyarországon - írja a Petőfi Népe.

Több élelmiszert, de hogyan?

Kiváló minőségű élelmiszereket nem lehet előállítani tudományos háttér nélkül.

A cukrot akkor is szeretnénk, ha nem lenne édes

Amint azt sokunk vastagodó dereka bizonyítja, általában a szénhidrátokat részesítjük előnyben, nem pedig a fehérjéket vagy az aminosavakat.

Szívműtét után ízlelés-változás

Koszorúér-sebészeti beavatkozás után megváltozik az ízérzékelés. Ez befolyásolhatja az operáció utáni diétát és ezzel a beteg gyógyulását is, írja a Journal of the American Dietetic Association.

A terhesek kerüljék a cukorpótlókat

Dániai kutatók összefüggést találtak a mesterséges édesítőszerrel ízesített üdítőitalok napi rendszeres fogyasztása és a koraszülés között.

Mit együnk migrén ellen?

Melegfront idején sokak életét keseríti meg az akár napokig is elhúzódó migrén. A panaszok hátterében az immunmodulált ételintolerancia jelensége is állhat. 

Éttermek higiéniai minősítése

New York város 24 ezer éttermében szerdától elkezdték kifüggeszteni, milyen higiéniai minősítést kapott a hely a város egészségügyi osztályának elbírálása alapján.

Beszéljünk a nanoélelmiszerekről!

Bár az élelmiszergyártók nem hajlandók nyilvánosságra hozni e témájú kutatásaikat, a legjobb stratégia az lenne, ha a fogyasztók megismerhetnék a nanoélelmiszerek előnyeit és hátrányait egyaránt.

Fast food: rohanó élet

Duplán egészségtelenek a gyorséttermek: ha csak rájuk gondolunk, attól is türelmetlenné és meggondolatlanná válunk egy, a Psychological Science című lapban megjelent tanulmány szerint.

Nem hatásosak a fogyást ígérő étrend-kiegészítők

Új kutatások nem találtak bizonyítékot arra, hogy a súlycsökkentő étrend-kiegészítők valóban megkönnyítenék a fogyást.

A heti halevés csökkentheti a makuladegeneráció kockázatát

Alacsonyabb lehet a kockázata az időskori makuladegeneráció kialakulásának azoknál, akik legalább hetente egyszer zsíros halat esznek.

A kisgyerekkori vashiány nem múló következményekkel jár

A vashiány miatt rosszabbul tanulnak a kisdiákok? A gyermekorvosok felmérése bizonyítja: vashiányosan esznek a magyar kisgyerekek

A fiatalkori elhízás kétszeresére növeli a halálozást

Az elhízott fiatal férfiak halálozási kockázata a duplája egészséges súlyú társaikénak. A túlsúlytól ráadásul zömmel sohasem szabadulnak meg.

Régebben már írtam arról, hogy már az általános iskolában a depresszióra kondicionálnak minket a magyar irodalomban tanított művekkel.
Az új szemeszterben is elindul a világ első és egyetlen olyan egyetemi kurzusa, mely orvoslásról és web 2.0-ról szól.