hirdetés
2024. április. 20., szombat - Tivadar.

Ha már fizet, rendel is a beteg

Milyen a gyógyítókba és az egészségügyi rendszerbe vetett bizalom, ami végeredményben alapjaiban meghatározza a terápia sikerességét? – teszi fel a kérdést a Napi Gazdaság szerzője.

A magánegészségügybe vetett bizalom átlagos értéke is érezhetően csökkent az elmúlt években – írja Kiss Katalin kutató –, aminek vélhető oka lehet, hogy e terület bővülése rendkívüli mértékben felgyorsult az utóbbi időben, és a szolgáltatások minősége egyre szélesebb skálán mozog. Másik oldalról a növekvő kereslet elvárásai fokozódnak, és a letisztított piaci viszonyok között a fogyasztók is kritikusabbak a − pénzükért most már nem csak remélt, de konkrétan elvárt − szolgáltatások megítélésében, vagyis mindenképpen egy tudatosabb fogyasztói magatartás van kirajzolódóban az egészségügyi javak fogyasztásának területén.

A lakosság jelentős része (83 százalék) határozottan úgy gondolja, hogy ha már fizet az orvosi szolgáltatásokért, joggal várhatja el, hogy megfelelő színvonalú és az államinál jobb minőségű ellátást, bánásmódot kapjon. A magánegészségügy kapcsán megfigyelhető tudatosabb fogyasztói magatartást jelzi még az is, hogy közel kétharmad azok aránya, akik a magánorvosi rendelőben történő várakoztatást sem tolerálják, és annak rendszeres előfordulása esetén egyszerűen másik szolgáltatót keresnek, amire egyébként – a szektorban megfigyelhető fokozó versenyhelyzet miatt – könnyen lehetőségük is van a betegeknek  –  olvasható a napigazdasag.hu-n.

(forrás: Napi Gazdaság)
hirdetés

Könyveink