A táplálkozás kulcsfontosságú terület lehet a korai beavatkozásban, és a rendszeres testmozgás, valamint a szívbarát étrend hosszú távon javíthatja a perimenopauzális nők kardiovaszkuláris állapotát.
Egy kutatás szerint már napi néhány percnyi, valóban intenzív fizikai aktivitás is számottevően csökkenti nyolc jelentős betegség – köztük az ízületi gyulladás, a szív- és érrendszeri betegségek, valamint a demencia – kialakulásának kockázatát.
A krónikus gondozási modell alkalmazása, az ennek elvére alapuló, a hazai alapellátásban elindult Krónikus Betegségmenedzsment Program jelentősen javította a magyarországi ellátórendszer hatékonyságát.
A gyógyszer nemcsak kiválthatja a kórházi ellátást, hanem olyan betegek számára is alternatíva lehet, akik állapotuk miatt évekig kiszorultak a kezelésből.
A Nutrients folyóiratban november 1-jén jelent meg a Semmelweis Egyetem kutatóinak szakirodalmi áttekintése, amely szerint az életmódbeli és táplálkozási változtatások fontos szerepet játszhatnak az endometriózis tüneteinek enyhítésében.