hirdetés
hirdetés
Keresés
Rendezés:
Találatok száma: 763
#1
Medical Online >> Rovatok >> tudomány
2026-06-11

A hormonális jelátvitel és a molekuláris szabályozási hálózatok kölcsönhatása alapvető szerepet játszik a posztmenopauzális nők kardiometabolikus egészségének alakulásában.

#2
Medical Online >> Rovatok >> gyógyítás
2026-06-05

A hazai szűrőprogramról, a COPD és a tüdőrák összefüggéseiről, valamint a tüdőgyógyászatban zajló gyógyszerfejlesztési és digitális paradigmaváltásról kérdeztük Horváth Ildikót, a DE Tüdőgyógyászati Klinikájának vezető professzorát, az OKPI kutatási és oktatási igazgatóját.

#3
Medical Online >> Rovatok >> kitekintő
2026-06-03

Az agyban kialakuló daganatos áttétek kialakulásának vizsgálatáért Wilhelm Imola tudományos tanácsadó kapta idén a Straub-plakettet.

#4
Medical Online >> Rovatok >> tudomány
2026-05-27

Lehetséges, hogy a depresszió elleni harc nem a pszichológusnál, hanem a fogorvosi székben kezdődik? Az RTL.hu információja.

#5
Medical Online >> Rovatok >> tudomány
2026-05-18

Egy kutatás szerint már napi néhány percnyi, valóban intenzív fizikai aktivitás is számottevően csökkenti nyolc jelentős betegség – köztük az ízületi gyulladás, a szív- és érrendszeri betegségek, valamint a demencia – kialakulásának kockázatát.

#6
Medical Online >> Rovatok >> tudomány
2026-05-13

A közismert növényben található polifenolok kedvező neuroprotektív hatásait tárta fel egy kínai vizsgálat.

#7
Medical Online >> Rovatok >> tudomány
2026-05-04

A Nutrients folyóiratban november 1-jén jelent meg a Semmelweis Egyetem kutatóinak szakirodalmi áttekintése, amely szerint az életmódbeli és táplálkozási változtatások fontos szerepet játszhatnak az endometriózis tüneteinek enyhítésében.

#8
Medical Online >> Rovatok >> tudomány
2026-04-29

Az új maszk teljesen passzív adatgyűjtést végez, és alkalmas lehet szegényebb régiók népegészségügyi, járványügyi jellemzőinek feltárására is.

#9
Medical Online >> Rovatok >> gyógyítás
2026-04-28

Az elhízás mint a civilizációs betegségek egyik legfontosabb rizikófaktora komplex okokkal magyarázható, amelyek közül az egyik alábecsült tényező az obezogén endokrin diszruptorok hatása.

#10
Medical Online >> Rovatok >> tudomány
2026-04-20

Azoknál az embereknél, akik naponta átlagosan kilenc vagy annál több adag ultrafeldolgozott élelmiszert fogyasztanak, 67 százalékkal nagyobb eséllyel alakul ki súlyos kardiovaszkuláris esemény, mint azoknál, akik mindössze egy adagot.

hirdetés
hirdetés
hirdetés