2012. május. 23., szerda - Dezső.


Kevéssé befolyásolja az Alzheimer-kórt az életmód és a diéta

Nincs egyértelmű bizonyíték arra, hogy bármely étrendi vagy életviteli változás csökkentené az Alzheimer-kór kifejlődésének kockázatát - közölték hétfőn amerikai kormányzati kutatók.

hirdetés

Az amerikai Országos Egészségügyi Intézetek szakértőiből álló panel megvizsgált több olyan tanulmányt, melyek a diéta, a mozgás és a krónikus betegségek Alzheimer-kórra való hatását elemezték.

Találtak arra utaló jeleket, hogy a diabétesz, a magas koleszterinszint és a dohányzás emelheti a szellemi és testi leépüléssel járó betegség kockázatát, miközben a mediterrán típusú étrend és a test fitten tartása csökkentheti a rizikót. A szakértői csoport megállapítása szerint azonban a bizonyítékok nem elegendően erősek ahhoz, hogy mindezt biztosan kimondhassák.

"Bár számos tanulmány vizsgálta az Alzheimer-kór kockázati tényezőit és lehetséges terápiáit, a tudományos ismeretanyagban jelentős hiányok vannak" - írta Martha Daviglus, a chicagói Északnyugati Egyetem munkatársa, a tanulmány vezető szerzője az Archives of Neurology című szakfolyóiratban.

Az Egyesült Államokban jelenleg 5,4 millió ember él Alzheimer-kórral, akiknek 4 százaléka 65 év alatti, 6 százaléka 65 és 74 év közötti, 45 százaléka 75 és 84 év közötti, 45 százaléka pedig idősebb 85 évesnél.

(forrás: MTI )
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Fogfájásom ellenére pár hete nem láttak el a Központi Stomatológiai Intézet Ambulanciáján úgy, hogy rendelési időben mentem és minden hónapban fizetem a tb-t.

Süvít a szél a völgy felett. A mocskos terv, ím füstbe ment... Giulio hűséges betegei egy emberként átjelentkeztek az orvos által jelenleg helyettesként ellátott cserépváraljai praxisba. A folyamat tegnap informatikai szinten is megvalósult.

Alkohol, drog, szex, párkapcsolat. Suli, sport, szabadidő, szórakozás. Függőség, betegség, tabu. Minden, ami foglalkoztatja és meghatározza az y generációt.

Előadásom után prof. dr. Merkely Béla, a kardiológiai társaság elnöke azt a kérdést tette fel, amit ilyenkor szoktam kapni: mit kezdjen az internet térnyerésével egy olyan idősebb orvos, akinek nincs ideje egész nap az internet előtt ülni. A kérdés lehetőséget adott arra, hogy három tévhitet is eloszlassak...